La ce benzinarie NU vrei sa alimentezi in luna Februarie

miercuri, 26 ianuarie 2011

Fiscul începe inspecţiile fiscale generale la companiile petroliere

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va începe inspecţiile fiscale generale la companiile petroliere pentru a le stabili profiturile reale, au declarat miercuri pentru Agerpres surse din cadrul ANAF.

Inspecţia fiscală generală la o companie petrolieră poate dura până la şase luni şi trebuie ţinut cont şi când a fost efectuată ultima inspecţie generală la acel contribuabil, au spus aceleaşi surse.

În urmă cu două săptămâni, în contextul scandalului şi protestelor legate de preţurile mari ale carburanţilor în România, Fiscul a declanşat controale inopinate la companiile petroliere şi a avertizat că va trece şi la inspecţii generale dacă va descoperi nereguli.

În urma acestor verificări inopinate, inspectorii ANAF au constatat că majorarea cu 20% a preţului carburanţilor operată în 2010 nu s-a regăsit şi în profiturile firmelor din domeniu, deşi cheltuielile trebuiau să rămână la acelaşi nivel sau să fie chiar mai mici, în contextul economic al anului trecut.

Fiscul are în vedere, în principal, modul cum au fost înregistrate în contabilitate aceste cheltuieli - contracte de consultanţă, anumite mutări de profit de pe o firmă afiliată pe altă firmă afiliată.

Sursa : AGERPRES

marți, 25 ianuarie 2011

Va vine sa credeti !!!! Rompetrol va ieftini carburantii cu trei bani/litru, dupa eliminarea taxei pentru Fondul special pentru produse petroliere

Rompetrol a anuntat ca va ieftini incepand de marti preturile de referinta la benzina comercializata in reteaua proprie cu trei bani pe litru. Reducerea se datoreaza eliminarii incepand cu data de 21 ianuarie a taxei de un cent pe litru aferenta Fondului special pentru produse petroliere (FSPP).

Astfel, pretul benzinei Efix 95 va fi de 5,01 lei pe litru, iar cel al benzinei Alto 101 va fi de 5,69 lei pe litru. Motorina Efix Diesel se va comercializa cu 4,98 lei pe litru, iar motorina Diesel Alto 55 va costa 5,32 lei pe litru.

Reprezentantii companiei au aratat ca ieftinirea nu s-a produs de vineri pentru ca perioada 21 - 25 ianuarie a fost necesara pentru epuizarea stocurilor de carburanti pentru care s-a achitat deja taxa de un cent USD/litru (14 dolari/tona pentru benzina si 12 dolari/tona pentru motorina).

Conform dispozitiilor legale, plata acestei taxe se realiza de catre producator in momentul livrarii carburantilor catre distribuitori. Potrivit OUG 249/2000, Fondul Special pentru Produse Petroliere a fost creat pentru stingerea datoriilor fostei Companii Romane de Petrol (aproximativ 647,3 milioane dolari).

Rompetrol mai arata ca in prezent, nivelul total al sumelor virate de Rompetrol Downstream catre bugetul de stat (taxe, accize, TVA) reprezinta 49% din pretul final al benzinei si de 46% din cel al motorinei. In acelsi timp, cuatumul accizei din pretul final al carburantilor este 29% pentru benzina si de 26% pentru motorina.

Sursa : hotnews

duminică, 23 ianuarie 2011

Constantenii sint foarte activi. Protestele continua.

“Vrem o ţară ca afară” sau „Bulgaria vrem să fim copiii tăi”. Sunt doar câteva din mesajele lipite pe autoturismele a zeci de şoferi constănţeni care nu capitulează în războiul cu benzinăriile. Şi-au dat întâlnire şi seara trecută în două staţii PECO din oraş, pe care le-au blocat, alimentând foarte puţin şi plătind, după cum ne-au obişnuit deja, numai cu monezi. Suma maximă? 3 lei şi 50 de bani.
 Cu mesaje precum “Vrem o ţară ca afară” sau “Bulgaria vrem să fim copii tăi” şi cu buzunarele pline de bani mărunţi, zeci de şoferi au blocat o benzinărie şi au alimentat maşinile cu doar câţiva stropi. Şi dacă tot nu au plecat cu rezervoarele pline, măcar şi-au spălat autoturismele.
Protestatarii, majoritatea tineri, au dorit să le transmită din nou guvernanţilor şi companiilor care vând combustibil că nu mai sunt dispuşi să suporte în linişte repetatele majorări ale preţurilor la benzină şi motorină. Sunt dispuşi să blocheze pompele în acest fel până când se va găsi o soluţie.
Şoferii au schimbat apoi locul desfăşurării protestului într-o altă benzinărie a oraşului Constanţa. Unul din primii aşezaţi la coadă este Adi, care a alimentat de nici 4 lei.
Specialiştii în economie spun că, dacă nimeni nu ar mai alimenta, cele trei mari companii petroliere din ţara noastră ar pierde aproximativ 22 de milioane de euro pe zi. Vă reamintim că numai anul trecut, benzina s-a scumpit în România, cu peste 24 la sută, reprezentând cea mai mare majorare de tarife din Uniunea Europeană.

Sursa :  reporterntv.ro

vineri, 21 ianuarie 2011

Maşina care consumă 1 litru de combustibil la 100 de km. Ce proteste, ce boicot !!!

Un automobil care consumă 1 litru/100km va fi prezentat de germanii de la Volkswagen la Salonul Auto de la Qatar, care se va desfăşura în perioada 26-29 ianuarie.




   Volkswagen, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din lume, a prezentat un automobil care consuma un litru de combustibil la 100 de km în anul 2002. Şapte ani mai târziu, la Salonul Auto de la Frankfurt, germanii au revenit cu un nou concept botezat L1. Deşi L1 semnifică 1 litru/100 km, maşina consumă în realitate 1,38l/100km. 
   VW va veni la Salonul Auto de la Qatar cu o versiune îmbunătăţită a acestui concept, conform  wiwo.de, automobilul urmând să intre în producţie în anul 2013. 

   L1 este o maşină cu două locuri aşezate unul în spatele celuilalt şi are o propulsie hibridă diesel-electric. Propulsorul diesel, cu doi cilindri, are 0,8 litri, şi funcţionează în două moduri: eco şi sport. În modul eco, motorul dezvoltă 27 CP/4.000 rpm, iar în modul sport motorul dezvoltă 39CP. Cuplul maxim atinge 100 Nm/1.900 rpm. Motorul electric poate suplimenta cuplul motor cu până la 40%.
Consumul redus se mai explică prin faptul că masa maşinii este de numai 380 de kg, caroseria fiind fabricată din plastic ranforsat cu fibră de carbon.
   Transmisia este automată DSG cu 7 trepte , iar viteza maximă este de 160 km/h.






Sursa : autoevolution.com

joi, 20 ianuarie 2011

Cum abordam problema

   Tot primesc mesaje si semnale referitoare la campania, boicotul sau cum vreti voi sa-i ziceti impotriva benzinarilor, sa ma exprim mai romaneste. Toate incep ceva de genul urmator :
   - de azi 17 ian si pana pe...20 nu mai alimentam la nicio benzinarie. Gresit. Asa nu reusim nimic, e logic.
   - de AZI 20 ian nu mai intram la nicio benzinarie OMV-Petrom. Gresit. Ce aveti cu OMV-Petrom ??? Toti ne storc de bani.
   - alimentati doar cantitati mici si platiti in fise. Gresit. Nu duce la nimic, Blocam aiurea o benzinarie, ii chinuim pe saracii oameni de la casa de marcat care nu au nicio vina (sint oameni ca noi).
   - asta cu, calul de la Constanta, ce sa mai zic, a dat bine la TV, in rest total ineficienta.

    Toata lumea incepe si lanseaza cate un protest, asa de dragul de-a lansa o vorba. Hai sa ne unim fortele si sa ajungem la un numitor comun. Ideea e simpla si mi-a starnit curiozitatea, Mircea Badea intr-o emisiune cand facea referire la modul in care au boicotat cetatenii din cateva state mai demcrate. Ce au facut oamenii ? Au ales o companie pe care au evitat-o o perioada de timp. Rezultatul ??? Evitarea falimentului sau preturi mai mici, grea decizie. Dupa parerea mea varianta legata de preturi castiga. Cam asa trebuie sa facem si noi in ROMANIA. Trebuie sa ne organizam, iar apoi sa lovim DECISIV.
  Am facut acest sondaj tocmai in ideea ca trebuie sa alegem toti o anumita companie (rezultatul este elocvent), dar asa cred ca este corect si moral. Problema este alta. Raspandirea mesajului la cat mai multa lume, promovarea lui pe toate canalele posibile, retele de sicializare, e-mail, blog-uri, forum-uri, mass-media (daca se poate) etc.
  Pentru orice propunere sau sugestie, va astept cu comentarii.


Photo : r-evolutia.blogspot.com

Protest la CONSTANTA. Joi 20 ianuarie

Joi 20 ianuarie 2011 la ora 13:00 vom protesta impotriva pretului la carburanti in doua statii peco din Constanta.
Intalnirea initiala se va face in parcarea Hotelului Parc din Mamaia.
Din motive lesne de inteles nu divulgam statiile tinta, acest lucru va fi comunicat la fata locului.

Anuntati cat mai multi prieteni si invitatii sa ni se alature in acest protest, sa stranga fiecare suma de 5,5 lei in monezi cat mai mici (pretul unui litru de carburant) pentru a alimenta 1 ltr. de "gaz", sterge parbrizul, si pentru a folosi toaleta respectivului peco. Cereti bon fiscal! Toate bonurile le vom colecta pentru a confectiona un steag imens ce va fi atarnat la sediul clubului.
Cele doua statii vor fi blocate la orele 14:00 respectiv 15:00 pentru 30 de minute fiecare, dupa care vom continua discutiile la o cafea!

Un comunicat de presa va fi emis cu 24 de ore inaintea protestului!
Participantilor le vor fi distribuite afise A4 pentru a fi lipite pe geamurile laterale ale masinilor.



P.S. Daca sunt colegi de pe alte forumuri auto care vad acest anunt, sunt rugati sa il preia pe forumurile lor!


sursa : clubmercedes.ro

miercuri, 19 ianuarie 2011

Șoferii acuză, statul se încruntă, petroliștii tac, prețul benzinei ia foc



Majorarea accelerată a prețului carburanților a determinat șoferii să caute metode inedite de protest și autoritățile să promită controale. Cu toate acestea, litrul de benzină are mai multe șanse de scumpire decât de ieftinire și în 2011.
Benzina și motorina s-au scumpit constant anul trecut, înregistrând majorări de peste 15%, în medie. Scumpirile au fost, de fiecare dată, mici, echivalentul a câțiva bani pe litru, iar aceasta a făcut ca populația să le sesizeze mai greu. Deși orice proprietar de autoturism observa că achiziționează tot mai puțin combustibil cu aceeași sumă de bani, spiritele s-au inflamat doar după ce benzina a depășit pragul psihologic de 5 lei pe litru.

Revista Capital a scris, încă de acum o lună, că prețul fără taxe al benzinei și motorinei este mai mare în România decât în state dezvoltate ale Europei, situație cel puțin bizară. Explicațiile sunt variate și merg de la ineficiența industriei autohtone până la infrastructura proastă sau inexistentă. Iar cea mai mare parte a problemelor se poate rezolva de către stat, efectele directe (după cum veți vedea în material) fiind resimțite de către populație și de companii. Diferența dintre un drum de patru ore București-Cluj (cât ar fi dacă ar exista o autostradă între cele două orașe) și unul de opt ore, cât durează în prezent, se traduce prin consum de combustibil. Pentru ce mai plătim taxă de drum?
Deocamdată, însă, oamenii au încercat să înțeleagă de ce este prețul atât de mare, prin prisma producătorilor. Adică, avem producție internă, cu un preț de extracție de câteva ori mai mic decât cel internațional, dar prețul la pompă este egal cu cel din Austria. Din păcate, nici statul nu știe exact - sau se ferește să comunice - din ce este compus prețul benzinei care iese din rafinării.

Continuare click aici
Sursa : capital.ro

marți, 18 ianuarie 2011

UGIR-1903: Statul încasează anual din vânzarea benzinei şi motorinei peste 12 miliarde de euro

Statul încasează anual din vânzarea benzinei şi motorinei peste 12 miliarde de euro, respectiv 70% din preţ, în timp ce producătorii iau sub 30%, a declarat duminică (16 ianuarie 2011) pentru un post privat de televiziune, preşedintele UGIR-1903, Ioan Cezar Corâci.

“Statul încasează anual din vânzarea benzinei şi motorinei peste 12 miliarde de euro. Acesta este e motivul pentru care nu scade preţul la benzină…Am făcut nişte calcule şi ne-am interesat după aceea. Deficitul bugetar este de circa 7 miliarde de euro şi acesta trebuie finanţat cumva. Trebuie spus că producătorul nu ia nici 30% din preţul benzinei, restul de 70% îl încasează statul”, a precizat Corâci.
Preşedintele UGIR-1903 consideră că guvernul Boc ar trebui să se gândească la scăderea preţului benzinei, cel puţin pe partea de TVA, pentru a putea exista un efect mutiplicator între creşterea consumului şi scăderea preţului în economie. 
“Aici ne blocăm mereu. Creştem mereu taxe şi impozite ceea ce nu se face într-o perioadă de criză şi presăm economia, respectiv scădem încasările.(…)
O schimbare curajoasă a politicii, în mod special prin reducerea contrabandei, care se poate face foarte uşor şi repede. (…) A deturna atenţia asupra producătorilor este o greşeală. Nu producătorii ţin sus preţul combustibililor, ci statul care încasează 70% din bani”, a adăugat Corâci, subliniind că soluţia stă în reducerea nivelului de taxare.
Mai multe acţiuni de protest au fost organizate în diferite oraşe din ţară din cauza majorării preţurilor la carburanţi. Dacă în anul 2008 preţul petrolului la bursă era de 140 de dolari pe tonă, iar preţul benzinei în România se ridica la 4,8 lei, în prezent, deşi, preţul la bursă a scăzut cu peste 50%, preţul benzinei a depăşit 5 lei, fiind mai mare decât în urmă cu doi ani. 
Conform datelor statistice ale Comisiei Europene, la 15 decembrie 2010, preţul mediu (după aplicarea accizelor) al benzinei euro super-95 la nivelul UE era de 1,42 euro pe litru, iar în România era de 1,14 euro pe litru.

Războiul benzinei. Primele efecte

Primul și cel mai important efect e radicalizarea protestului. Început ca o mișcare mai degrabă de imagine (alimentarea pentru sume derizorii și plata cu monede de 5, 10 și 50 de bani), protestul a trecut în faza în care are o strategie pe termen lung, cu obiective clare de etapă: promovare, alegerea unei companii țintă (OMV Petrom), boicotul acesteia până în momentul în care va fi obligată să reducă prețurile, urmat de reducerea prețurilor și la celelalte companii (detalii aici).
Reacțiile la prima zi de boicot (general încă) sunt contradictorii. În timp ce”România liberă” anunță că ”Boicotul benzinăriilor a murit pe internet” (dar articolul se bazează exclusiv pe monitorizarea activității din câteva benzinării), Ion Tache, președintele Asociației Benzinarilor Particulari, declară la ProTV că vânzările au scăzut cu 20%. În acest timp, pentru ”Gândul”, Constantin Tampiza, reprezentantul președintelui LukOil în România, încearcă o diversiune, întrebându-se retoric de ce românii nu protestează împotriva ”scumpirii cartofilor și a altor alimente” (de parcă domnul Tampiza nu ar ști că scumpirea carburanților este unul dintre principalii factori de multiplicare și scumpire a prețurilor pentru orice produs aflat pe piață).

Continuarea articolului o gasesti pe voxpublica.realitatea.net

8 RON un plin de 70 litri !!!!!!! Venezuela, paradisul șoferilor.

   În timp ce majoritatea statelor lumii privesc cu teamă creșterea explozivă a prețului petrolului, cetățenii unui stat sud-american se laudă cu cele mai mici prețuri ale carburanților. În Venezuela, umplerea unui rezervor de benzină de 70 de litri nu costă mai mult de, atenție, 8 lei (2,5 USD). Asta pentru că întreaga activitate de extracție și comercializare a carburanților este subvenționată puternic de stat, dar și pentru că, după cum susținea cu numai câteva zile în urmă președintele Hugo Chavez, Venezuela are cele mai mari rezerve de petrol brut din lume. După descoperirea unui nou zăcământ gigant în zona Orinoco, depozitele de petrol brut ale statului sud-american au atins 297 de miliarde de barili, cu 32 de miliarde de barili mai mult decât deține Arabia Saudită.
   Rezervele menționate însă de Chavez sunt doar estimări pe baza unor rapoarte geologice. Conform CIA factbook însă, în topul statelor care dețin cele mai rezerve de petrol Venezuela se află doar pe locul șapte cu 97,7 miliarde de barili (bbl). Pe primele locuri se clasează în ordine Arabia Saudită (264,6 bbl), Canada (175,2 bbl), Iran (137,6 bbl), Irak (115 bbl), Kuwait (104 bbl) și Emiratele Arabe Unite (97,8 bbl). România ocupă locul 43 în lume cu rezerve de 600 milioane de barili (0,6 bbl).

Sursa : capital.ro

Bancul zilei. De ce nu se ieftineste benzina

Reporter : – De ce nu scade pretul la carburanti proportional cu evolutia pretului barilului de petrol?
Oficial companie petroliera: – Nu putem scadea preturile mai mult de atat. Si asta din cauza nenorocitilor de la Apa Nova, care au marit preturile la apa pe care noi o punem in benzina.
Sursa : realitatea.net

luni, 17 ianuarie 2011

ANPC: Benzinăriile din Capitală vând motorină cu apă şi benzină cu impurităţi

Şoferii din Bucureşti sunt loviţi din două părţi de benzinari. Pe lângă preţul mereu în creştere, calitatea combustibilului cu care alimentează lasă de dorit.



Nu întotdeauna ce e scump e şi bun. Potrivit analizelor efectuate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în laboratoarele de specialitate, şi obţinută în exclusivitate de B365.ro, carburanţii comercializaţi în staţiile de alimentare din Capitală sunt de o calitate îndoielnică.
"În urma prelevărilor, au fost constatate în municipiul Bucureşti, următoarele deficienţe: la benzină neconformitate la parametrul aspect – probele conţinând impurităţi mecanice, iar la motorină un conţinut mare de apă", se specifică în expertiza ANPC.
Chiar dacă instituţia a înregistrat până acum numai 19 reclamaţii privind calitatea carburanţilor distribuiţi în Bucureşti, numărul şoferilor nemulţumiţi este mult mai mare întrucât nu toţi cei care întâmpină probleme se adresează inspectorilor de profil.

Printre motivele invocate de persoanele care au depus plângere la ANPC se numără prezenţa apei în carburant, defectarea motorului şi a injectorului maşinii după alimentare, impurităţi în benzină şi prezenţa particulelor metalice în carburant, îndeosebi în motorină, majoritatea acestor probleme fiind confirmate în urma analizelor de laborator ale ANPC.

Sursa : MONEY.ro
Foto : Grup RC

Cam asta am gasit astazi (luni 17 ianuarie 2010) prin benzinariile din Romania

Sursa : telefonul meu mobil
Rompetrol Expres Sanmartin
OMV Miercurea Ciuc

OMV Sfantu Gheorghe
Rompetrol Baile Tusnad

Luk Oil Sfantu Gheorghe
OMV Sfantu Gheorghe


Rompetrol Sfantu Gheorghe
Luk Oil Chichis (langa Brasov)


Luk Oil Brasov
OMV Brasov (spre Predeal)


Petrom Brasov
OMV Predeal
Rompetrol Brasov
Luk Oil Azuga


Petrom Timis

OMV

Care pe bicicleta, care cu autobuzul, soferii au boicotat azi benzinariile



Ce parere aveti ????  Sincer nu prea cred ca intr-o zi i-am daramat....

Ce, cât si cui platim noi mai exact la pompa?


Taxele incluse în benzină de la 1 ianuarie 2011:

- acciza este de 467 EUR / tonă
- taxa de drum este de 125 EUR / tonă
- taxa de solidaritate (câte un cent / litru - motivul este acoperirea prejudiciului creat în urma falimentului Bancorex), adică 10 EUR / tonă
Producătorul are preţul de aproximativ 370 EUR / tonă.
Astfel rezultă următorul preţ pe tona de benzină: 370+467+125+10=972 EUR / tonă (taxe şi accize)
Se adaugă TVA de 24%, adica 233.28 EUR
Totalul este de 1205.28 EUR / tonă
Un litru de benzină este 1,205 EUR (aproximativ 5.15 RON)
Producătorul încasează 370 EUR / tonă
Statul încasează 835.28 EUR / tonă

Concluziile le putem trage fiecare singur.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/
Foto: http://www.cotidianul.ro/

Cât ar pierde companiile petroliere dacă n-ar mai alimenta nimeni maşina o zi

Am făcut un scenariu care să prezinte, chiar şi în mare, ce efecte băneşti ar avea un boicot total împotriva benzinăriilor Petrom, Rompetrol şi LukOil. Deşi este doar un scenariu, poate da o idee asupra pierderilor pe care le-ar avea companiile în doar o zi de protest al şoferilor.



Precizăm că acest articol este un scenariu pe care l-am făcut pentru a da măcar o idee asupra impactului pe care îl are boicotul asupra benzinăriilor de către persoanele fizice române. Chiar dacă un astfel de scenariu are şanse minime de realizare am considerat că este util să aflaţi  cum ar fi afectate companiile de o decizie a dumneavostră de a nu mai alimenta autovehiculul cu carburanţi, fie şi pentru o singură zi.
Datele folosite sunt luate din raportarile companiilor în cazul Petrom şi Rompetrol şi de declaraţiile unui oficial de vârf al LukOil privind rezultatele de anul trecut ale companiei. Presupunem o dinamică egală a vânzărilor din acest început de an cu aceea din primul trimestru al anului trecut. De asemenea, pentru uşurinţa calcului, considerăm un preţ de 5 lei pe litru ca o medie  între benzină şi motorină şi un curs de schimb  leu  - euro de 4,27 aşa cum a fost afişat, vineri, de BNR . Am luat în calcul doar vânzările din ţară ale companiilor care sunt cei mai mari jucători de pe piaţa carburanţilor. 

În primul trimestru al anului trecut Petrom a vândut 880.000 de mii de tone de combustibil în benzinării. Rezultă o cantitate medie de 9.777 de tone pe zi. Cum o tonă de benzină ori motorină are aproximativ 1.300 de litri rezultă că zilnic s-ar vinde circa 12,7 milioane de litri. Boicotul total de o zi împotriva Petrom ar văduvi astfel compania de 63,5 milioane de lei sau 14,87 milioane de euro. 

281.000 de tone de combustibili reprezintă vânzările din retail ale Rompetrol în aceeași perioadă a lui 2010, adică 3.122 de tone zilnic sau 4,06 milioane de litri. Boicotul împotriva Rompetrol i-ar priva pe kazahi de 20,3 milioane de lei sau 4,75 milioane de euro. Şi asta în doar o zi.

Potrivit directorului de dezvoltare de la LukOil România, Constantin Tampiza, compania rusă a vândut, tot anul trecut, 640.000 de tone de carburanţi la pompă. Calculul hârtiei arată că vânzarea medie pe o zi ar fi de 1.753 de tone ori 2,28 milioane de litri. Compania ar încasa, astfel, 11,4 milioane de lei sau 2,67 milioane de euro bani de care o puteţi lipsi dacă nu mai alimentaţi o zi de la benzinăriile LukOil.

Astfel, calculele facute de  noi arată că, un boicot total de o zi asupra celor trei companii care fac jocurile pe piaţa autohtonă a carburanţilor le-ar produce acestora o “gaură” de 22,29 milioane de euro.

duminică, 16 ianuarie 2011

Soferii din Timisoara au protestat cu galeti si borcane pline cu monede impotriva scumpirii combustibililor


Zeci de persoane s-au adunat, sâmbătă, la orele prânzului, cu maşinile, pe platoul din faţa Stadionului „Dan Păltinişanu” din Timişoara, pentru a protesta împotriva majorării preţurilor la combustibili. De acolo șoferii au plecat la o benzinărie din zonă, situată lângă Casa Tineretului, pentru a-şi exprima nemulţumirea. Conducătorii auto au alimentat cu puţin combustibil şi au plătit cu monede mici... la găleată!

Articolul complet il gasesti aici

Ca in vremurile "bune"

sâmbătă, 15 ianuarie 2011

Şoferii au iniţiat o campanie pe Facebook pentru reducerea preţului la carburanţi



Şoferii au iniţiat o campanie numită "Boicotaţi benzinăriile OMV şi Petrom" peFacebook pentru a determina companiile să reducă preţul la carburanţi. Şoferii şi nu numai sunt sfătuiţi să nu mai cumpere nimic din benzinăriile OMV şi Petrom.

"O scădere a vânzărilor de 30% îi poate face să renunţe la preţurile nejustificate ale carburaţilor din România. Creştem prin bun simţ şi responsabilitate ne îndemnă un slogan publicitar al Petrom. Vă rugăm să ne arătaţi bunul simţ şi responsabilitatea faţă de clienţi prin preţuri care reflectă adevăratul cost al carburanţilor!", se arată în mesajul protestarilor de pe Facebook.

Embargo la pompa: benzinariile ar putea fi blocate de proteste similare celor din Grecia si Spania! Vezi pentru cat timp


Cea mai mare organizatie patronala din domeniu a trimis o adresa catre toti membrii ei prin care se propune un embargo total impotriva benzinariilor OMV Petrom. Si asta dupa ce pe reteaua de socializare Facebook au aparut mai multe grupuri "de boicot" impotriva acestei companii.




Mii de persane au amenintat deja ca nu vor alimenta deloc autoturismele cu carburanti in primele trei zile ale saptamanii viitoare. Mai precis, reteaua de socializare Facebook este impanzita de grupuri de discutii care protesteaza impotriva majorarii preturilor la carburanti!
Iar nemultumirea soferilor nu a ramas fara raspuns: cei de la Confederatiei Nationale Rutiere pregatesc o actiune de protest impotriva scumpirii carburantilor care se va concretiza intr-un boicot al benzinariilor Petrom.
Protestele ar urma sa fie similare celor din Grecia si Spania. "Se poate ajunge ca in acest an sa ne manifestam cum a facut Grecia si Spania in 2009, adica blocarea efectiva a tot ceea ce inseamna transport comercial la nivel de tara", a spus Augustin Hagiu, presedintele Confederatiei.
El mai spune ca transportatorii pe care ii reprezinta ar putea sa nu se mai alimenteze timp de trei luni. In acest fel, compania petroliera boicotata ar urma sa piarda un miliard de euro in trei luni.

http://www.sursadestiri.ro/noua-confederatie-nationala-rutiera-ameninta-cu-blocaje-s616757562.html

Greu se mai numara banii

Eu am o singura curiozitate. Cand predau oamenii astia banii sa ii duca la banca, ce masina vine sa ridice banii, cred ca nici in seif nu le incape tot maruntisul.
Oricum, spor la treaba si voua ... un pret mai mic.

vineri, 14 ianuarie 2011

Protest la benzinarie




   Peste 50 de şoferi braşoveni au protestat, vineri seară, împotriva creşterii preţului benzinei. Ei s-au adunat în parcarea din faţa Sălii Sporturilor, după care s-au deplasat către o staţie de benzină din zona Bartolomeu. Odată ajunşi acolo au blocat pentru mai bine de o oră activitatea benzinăriei, alimentînd maşinile cu doar cîteva sute de mililitri de benzină sau motorină şi spălînd cu mişcări foarte lente parbrizele maşinilor. Dpă minute bune în care au staţionat în faţa pompelor, şoferii au plătit benzina cu monede de 1 ban, 5 bani şi zece bani. Protestul s-a desfăşurat fără incidente, dar două echipaje ale Poliţiei au staţionat aproape permanent în zona staţiei de benzină. Într-un tîrziu, văzînd că nu există incidente, echipajele de Poliţie s-au
retras. Şoferii spun că sînt foarte nemulţumiţi de preţul la care a ajuns benzina, că acesta este deja prohibitiv pentru mulţi proprietari de maşini, dar şi că acesta se va regăsi curînd în toate produsele care se găsesc pe piaţă, ceea ce va scădea şi mai mult nivelul de trai. Ei spun că vor continua protestele şi săptămîna viitoare, că nu vor
alimenta la începutul săptămînii timp de trei zile, dar şi că prin protest doresc să sensibilizeze autorităţile competente care pot lua măsuri pentru scăderea preţului
benzinei.

joi, 13 ianuarie 2011

photo : evz.ro
photo : evz.ro

Şoferii din Craiova care au plătit benzina cu mărunţiş, amendaţi de poliţie




Tinerii care au mers să alimenteze la benzinăriile din Craiova şi apoi au plătit doar cu monede au primit acasă câte o amendă de 200 de lei, pentru tulburarea liniştii publice. Şoferii spun că vor contesta amenzile în instanţă.

Unul dintre şoferii care a protestat pentru scumpirea carburanţilor a povestit că la faţa locului au fost jandarmi care l-au legitimat după ce a alimentat autoturismul cu benzină, dar agentul i-a spus că este vorba "de o verificare". Câteva zile mai târziu, tânărul a primit acasă o amendă de 200 de lei pentru tulburarea liniştii publice. Protestatarii spun că nu se vor lăsa aşa uşor şi vor merge în instanţă pentru anularea proceselor verbale
Pe de altă parte, jandarmii care i-au legitimat pe tineri spun că aceştia au tulburat liniştea publică: "Întrucât 12 din conducătorii auto care au participat la forma de protest au tulburat ordinea şi liniştea publică, au fost sancţionaţi în conformitate cu prevederile legale de către oamenii legii", a declarat un purtător de cuvânt al IPJ Dolj, potrivit Realitatea.

miercuri, 12 ianuarie 2011

Boc ameninta petrolistii: Ieftiniti benzina, altfel va suprataxam!

Scumpirea carburantilor pana aproape de 6 lei i-ar putea costa, si pe vanzatori, nu doar pe soferii exasperati! Statul vrea sa introduca impozite mai mari companiilor petroliere, dupa ce benzina sau motorina au ajuns sa coste in Romania mai mult decat in Occident.


Premierul a cerut ca Fiscul sa verifice ce se intampla cu profiturile in aceste afaceri.
Ca raspuns la cresterea preturilor in benzinarii, Consiliul Concurentei a spus ca Romania poate aplica dupa modelul Rusiei sau Marii Britanii asa numita taxa "Robin Hood". Adica statul sa incaseze mai multi bani din profiturile petrolistilor!

"Cat timp este o masura care ii afecteaza pe toti cei de pe piata ea nu este anticoncurentiala ... Mereu citez Marea Britanie care a impus o taxa, considerand ca precedentul guvern privatizase prea ieftin firmele din utilitati si atunci au considerat ca trebuie sa taxeze firmele alea suplimentar", spune Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliul Concurentei.

Pe de alta parte, Fiscul suspecteaza ca o parte din companiile petroliere nu declara intregul castig realizat in Romania si, din contra, spun ca sunt pe pierdere...

"Vom verifica si daca sunt in pierdere fiscala care sunt cauzele pierderii fiscale... daca nu se muta cumva profitul in alta parte prin transfer", explica Dragos Bogdan, vicepresedinte al ANAF.

In Romania, pretul fara taxe al benzinei si motorinei ajunge sa fie mai mare decat in tari care nu au resurse de petrol, cum ar fi Bulgaria sau Austria si la acelasi nivel cu preturile din Germania.

In plus, motorina produsa la noi este mai scumpa decat in Franta sau Polonia, iar benzina are preturi mai mari decat in Suedia. Motivul pe care il invoca petrolistii: costurile mai mari pe care ei le au in Romania, dar analistii ii contrazic..

Prima ancheta pe piata carburantilor a inceput in 2005 dar nici pana acum nu a fost finalizata.

marți, 11 ianuarie 2011

Preţul benzinei, la un nivel record: Se îndreaptă spre şase lei pe litru

Trăim în România şi asta ne costă tot mai mult. Carburanţii au ajuns la un nivel record şi se îndreaptă rapid spre şase lei pe litru. Cifra l-a inflamat până şi pe primul ministru. Consiliul Concurenţei a răspuns: datele arată că firmele petroliere au respectat legea. Transportatorii spun, însă, altceva: taxele şi accizele mari au fost impuse de stat ca să acopere găurile din buget.



5,74 de lei pe litru. Atât a ajuns să coste un litru de benzină în România. O cifra greu de suportat pentru buzunarul românului. Care din nou se revoltă: “e foarte mare. Preţul este egal cu cel din Europa cu plus sau minus câţiva cenţi, dar noi salariile le avem jos”.

Până şi mai-marilor statului li se pare scump. “Guvernul nu are un rol direct în a stabili preţul combustibilului, nu poate să intervină, dar poate pe căi indirecte să-i tragă la răspundere pe cei care majorează nejustificat într-o economie de piaţă preţurile”, a declarat Emil Boc. 

Este a doua oară în mai puţin de trei ani când autorităţile se revoltă la auzul preţului carburantului. Şi atunci şi acum răspunsul celor care au fost în control a fost acelaşi. Pe româneşte, şi daca ar exista înţelegeri acestea nu pot să fie dovedite.

“Nu înseamnă că oamenii, firmele astea sunt sigur curate şi nu au nicio problemă asta nu pot să o spun. Dar, hoţul neprins e negustor cinstit”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedinte Consiliul Concurenţei.
Inclusiv Fiscul s-a pus pe treabă. “Verificările au fost demarate, încă de astăzi, la companiile producătoare şi distribuitoare de carburanţi. Scopul pe care îl avem într-o primă fază este cel de a vedea ce a generat această creştere a preţului, a preţului carburanţilor”, a declarat Dragoş Bogdan, Vicepreşedinte ANAF.

Transportatorii au altă variantă: ei cred că preţul e mare din cauza taxelor şi accizelor impuse de stat. Chiar şi fără taxe, există diferenţe greu de explicat între noi şi ceilalţi.

Preţul carburanţilor fără TVA sau accize la noi este de 0,62 de euro pe litru, în timp ce în Franţa este de 0,61 de euro sau în Austria 0,58 de euro pe litru. Raportat la un salariu mediu pe economie, un român îşi permite între 250 şi 300 de litri de combustibil pe lună în timp ce un vest european, 1650 de litri pe lună.




In 2010 benzina si motorina s-au scumpit cu 25%! Petrom, Lukoil, OMV si Rompetrol fac litrul de benzina la 6 lei in ianuarie 2011!

Conform unui studiu pretul benzinei a crescut in anul 2010 cu pana la 25% fata de cel afisat de petrolisti in anul 2009.

Astfel daca in 2009 plateam in medie 3.9 lei pentru un litru de benzina 95, acum in decembrie 2010 platim in medie 5.04 lei pentru aceeasi cantitate. 

Anul 2010 a adus pentru soferii din Romania preturi mai mari cu 24% la benzina, aceasta evolutie fiind cea mai puternica scumpire in randul producatorilor de petrol din intreaga Uniune Europeana, conform informatiilor oferite de Bruxelles, citate de money.ro.

Sortimentul de benzina euro-super 95 s-a scumpit in Romania cu 24,4% la pompa, potrivit datelor Comisiei Europene. Doar doua tari europene au cunoscut o crestere mai mare a preturilor, si anume Grecia si Suedia.

Insa exista o diferenta: nici una dintre cele doua tari nu are productie interna de petrol, cum se intampla in cazul Romaniei.

La nivel european, tarifele la benzina au urcat in acest an, in medie, cu 17,2%.

In ciuda faptului ca preturile au crescut semnificativ, soferii romani platesc semnificativ mai putin decat in restul tarilor europene.

Evident ca nici salariile nu sunt la acelasi nivel cu ceilalti cetateni, membri ai UE. Nu mai punem la socoteala ca lefurile romanilor au stagnat in acest an (sau chiar au scazut), in timp ce scumpirile s-au tinut lant.

Conform datelor Comisiei Europene, componenta taxelor si accizelor din pretul final al benzinei s-a marit cu 27% in 2010, mai putin decat la proprietarii de benzinarii, unde scumpirea litrului de carburant a fost de 21%.

Aceste statistici releva faptul ca atat firmele, si statul au generat aproape in egala masura scumpirea benzinei din 2010.

Desi pretul benzinei a crescut considerabil in Romania in acest an, datele Comisiei Europene arata ca soferii romani au al patrulea cel mai mic pret din Uniune pentru sortimentul euro-super 95, luat drept etalon in rapoartele Bruxelles-ului.

Doar in Bulgaria, Cipru si Letonia, pretul benzinei este inferior celui din Romania. In plus, carburantii costa in Romania cu aproape 19% mai putin decat media in Uniunea Europeana.

Daca sperati ca scumpirile sa se opreasca odata cu finele lui 2010, aflati ca anul urmator vor avea loc noi cresteri de preturi la carburanti.

Incepand cu 1 ianuarie 2011, va intra in vigoare o ordonanta prin care accizele la produsele petroliere vor creste.

Asadar, in cazul produselor energetice acciza pentru benzina fara plumb va creste de la 1 ianuarie de la 452 de euro/1.000 litri la 467 euro/1.000 de litri, ceea ce inseamna 15 euro in plus pe tona.

Pentru motorina, accizele vor urca cu 11 euro pe tona, de la 347 de euro/1.000 de litri la 358 euro/1.000 de litri.


VEZI POLITICA OFICIAL PETROM-OMV:

Politica de preţuri a Petrom

Începând cu ianuarie 2005, Petrom a introdus o politică de preţuri în concordanţă cu standardele internaţionale. Politica de preţuri introdusă de Petrom este similară cu cele din ţările Uniunii Europene şi reflectă competiţia de pe piaţă. Preţurile Petrom au o evoluţie dinamică bazată pe cotaţiile internaţionale ale carburanţilor dar şi pe competiţia de pe piaţă.

Preţurile reflectă situaţia conjuncturală de piaţă din România şi Europa de Sud-Est şi în acelaşi timp se aliniază la evoluția cotaţiilor internaţionale ale produselor petroliere (Platt's Mediteranean*). Cotaţia Platt`s indică preţurile pieţelor internaţionale pentru produse petroliere în întreaga lume. Platt`s European este împărţită în trei zone astfel: Platt`s Northern, Platt`s Mediterranean şi Platt`s Rotterdam. Platt`s Mediterranean este cea mai relevantă cotaţie pentru România.

Pentru a fi transparenţi faţă de clienţii noştri, preţurile de referinţă Petrom sunt publicate pe pagina noastră de internet şi sunt actualizate permanent.